Case Study

Kampania reklamowa dla produktów cyfrowych

ADVOKATFIRMA NIERZWICKI & BLUSZKO AS to wiodąca polskojęzyczna kancelaria adwokacka w Oslo. Znaczna część klientów firmy to Polacy mieszkający w całej Norwegii. Kancelarię tworzy konglomerat polskich i norweskich prawników, którzy swoją otwartością i skutecznością zdobyli uznanie nie tylko Polonii. 

Właściciele i pracownicy kancelarii ciężko pracują na swoją reputację orsiągając znakomite wyniki oraz angażując się w wiele inicjatyw i ciekawych projektów. Przy niektórych z nich mieliśmy przyjemność współpracować (bo współpraca z Niną Bluszko i Tomaszem Nierzwickim to sama przyjemność). Tym razem mamy dla Ciebie historię kampanii dla produktów cyfrowych w postaci wzorów dokumentów, regulaminów i e-booków zgodnych z Prawem Norweskim.

33897

Przychód

1075

Zwrotu z inwestycji na reklamę

3152.25

Budżet reklamowy

Klient

ADVOKATFIRMA NIERZWICKI & BLUSZKO AS

Branża

Kancelaria prawnicza / produkty cyfrowe

Zakres prac
Platforma reklamowa

Facebook i Instagram

Czas trwania kampanii

od 1 sierpnia do 16 października

Cele kampanii reklamowej

Promocja i sprzedaż produktów cyfrowych – wzorów dokumentów oraz konsultacji prawniczych dla biznesu i osób prywatnych w Norwegii.

Wyzwania

W kampanii dla kancelarii ADVOKATFIRMA NIERZWICKI & BLUSZKO AS, głównymi wyzwaniami były: transfer autorytetu doświadczonych adwokatów na cyfrowe produkty, aby podkreślić ich wartość i uzasadnić cenę, oraz przekonanie klientów o pełnej legalności i najwyższej jakości oferowanych dokumentów.

Rozwiązanie

W kampanii wykorzystaliśmy siłę marki ADVOKATFIRMA NIERZWICKI & BLUSZKO AS, łącząc ją z produktami poprzez system identyfikacji wizualnej oraz wizerunki pracowników i założycieli. Dostosowaliśmy komunikację dla nowych odbiorców, pozycjonując firmę jako eksperta prawnego w Norwegii. Użyliśmy strategii oferującej darmowe produkty, by zachęcić do zakupów płatnych. Segmentacja odbiorców reklam na osoby żyjące i pracujące w Norwegii oraz prowadzące tam biznes pozwoliła na precyzyjne dopasowanie oferty. Zastosowano również remarketing, by aktywizować osoby, które weszły w interakcję z reklamami, ale nie dokonały zakupu.

Stawki KR zostały przeliczone na PLN zgodnie z uśrednionym kursem: 0.393 

Zrozumienie produktów oferowanych w sklepie internetowym było kluczowe dla efektywności kampanii. Z powodu wysokich cen produktów proces decyzyjny był wydłużony. Skuteczny remarketing pozwolił nam na zwiększenie efektywności podjętych działań.

Interesuje Cię podobne rozwiązanie?

A może szukasz pomysłu na marketing lub kampanię dla Twojej marki? Zapraszamy Cię do skorzystania z bezpłatnej konsultacji. 

Przebieg kampanii

Przygotowanie kampanii

Z kancelarią ADVOKATFIRMA NIERZWICKI & BLUSZKO AS współpracowaliśmy wcześniej w przypadku innych kampanii i inicjatyw firmy. Znaliśmy założenia strategiczne, filozofię, styl komunikacji oraz wartości marki klienta. Przygotowując się do stworzenia koncepcji kampanii musieliśmy zapoznać się z promowanymi produktami  Bardzo istotnym czynnikiem było zrozumienie wartości produktów oraz skojarzenie ich z konkretnymi potrzebami i problemami grupy docelowej.

Produkty w sklepie kancelarii podzielone były na dwie kategorie – osoby prywatne mieszkające w Norwegii oraz przedsiębiorcy prowadzący tam działalność. Aby otrzymać najlepsze efekty podzieliliśmy odbiorców reklam na dwie grupy odpowiadające kategoriom produktów. W tym celu skorzystaliśmy z grupy docelowej – polscy przedsiębiorcy w NO, którą stworzyliśmy na potrzeby wcześniejszej kampanii promującej usługę automatycznego wysyłania wezwań do zapłaty. Drugą grupę wyodrębniliśmy na podstawie danych demograficznych oraz zainteresowań użytkowników Facebooka i Instagrama.

Znając cechy oferty oraz mając sprecyzowane grupy odbiorców przygotowaliśmy dopasowane do nich treści reklam oraz kreacje graficzne. Komunikaty reklamowe były wyświetlane w dwóch formatach – pierwszym były klasyczne grafiki z tekstem z kolei drugim reklama karuzelowa prezentujaca mockupy produktów. 

Część budżetu reklamowego klienta przeznaczyliśmy na promowanie bezpłatnych produktów dostępnych w sklepie. Taka strategia działań pozwalała grupom konsumenckim zapoznać się z jakością oferowanych produktów oraz przygotować ich przedstawicieli do dokonania zakupu. 

Optymalizacja w trakcie trwania kampanii

Pierwszymi zaobserwowanymi rezultatami kampanii była duża ilość pozytywnych reakcji odbiorców z kreacjami. Produkty wyraźnie wzbudziły ciekawość przedstawicieli obydwu grup docelowych. Liczba reakcji na promowane treści pomogła zwiększyć zasięg reklam i szybko wyjść z fazy uczenia. 

Dzięki precyzyjnie zawężonej grupie odbiorców i  właściwie dobranym budżecie mogliśmy wielokrotnie wyświetlać różne komunikaty tym samym osobom. W wyniku sprawnej dystrybucji szybko zauważyliśmy szczególne zainteresowanie konsultacjami prawniczymi jako produktem w sklepie internetowym. Aby wykorzystać to zainteresowanie i zmaksymalizować zysk z tej usługi przygotowaliśmy osobną kreację dla konsultacji prawniczych. 

Czuwając nad wynikami kampanii zauważyliśmy, że wyniki reklamy karuzelowej są lepsze od kreacji obrazkowych. Dlatego aby zapewnić jak najlepszą konwersję część budżetu z reklam opartych o kreacje graficzne przenieślimy na reklamę z katalogu. 

Duże zasięgi wygenerowane przez dotychczasowe działania pozwoliły nam w bardzo krótkim czasie zebrać odpowiednio dużą grupę do remarketingu. – działań pozwalających ponownie pokazać wybrany produkt osobom, które weszły z nim w interakcję ale nie dokonały zakupu (np. dodały je do koszyka). Komunikaty remarketingowe kierowaliśmy również do osób, które pobrały bezpłatne materiały. 

Podsumowanie

Kampania reklamowa kancelarii ADVOKATFIRMA NIERZWICKI & BLUSZKO AS, przeprowadzona na Facebooku i Instagramie, skupiała się na promocji cyfrowych produktów prawnych. Zastosowaliśmy strategię dopasowania treści do dwóch głównych grup odbiorców: osób prywatnych oraz przedsiębiorców z Norwegii. Wykorzystaliśmy wizerunki pracowników i założycieli kancelarii, aby wzmocnić połączenie marki z oferowanymi produktami.

W ramach kampanii zastosowaliśmy klasyczne grafiki z tekstem i reklamy karuzelowe prezentujące produkty. W celu zwiększenia zaangażowania, część budżetu przeznaczyliśmy na promocję bezpłatnych produktów. Takie działania miały na celu zapoznanie potencjalnych klientów z jakością oferowanych produktów, przygotowując ich do dokonania zakupów płatnych.

Wynikiem kampanii był znaczący zwrot z inwestycji, osiągając 1075%, co przekłada się na przychód 33897 zł przy budżecie 3152 zł. Skuteczność kampanii była widoczna w szybkim osiągnięciu fazy uczenia, wysokim zaangażowaniu odbiorców i rozległym zasięgu reklam. Zastosowaliśmy też remarketing, aby ponownie dotrzeć do osób, które weszły w interakcję z reklamami, ale nie dokonały zakupu, co dodatkowo zwiększyło efektywność kampanii.