Case Study

Promocja usług - projektowanie wnętrz

Skuteczna kampania reklamowa to nie tylko kierowanie ruchu na stronę internetową. Inwestor płacąc za wygenerowany ruch w witrynie musi mieć pewność, że użytkownicy strony nie tylko wejdą, poczytają sobie i wyjdą, ale dokonają konwersji – złożą zapytanie ofertowe, zostawią swoje dane kontaktowe, aby handlowiec mógł się z nimi skontaktować lub dokonają bezpośredniego zakupu. Właśnie dlatego każdą współpracę reklamową zaczynamy od audytu docelowej witryny. Wskazanie problemów strony internetowej, które mogą sabotować skuteczność kampanii pozwala je wyeliminować i czerpać zyski z działań reklamowych.

Sprawdź jak dzięki kierowaniu ruchu oraz wprowadzeniu istotnych zmian na stronie internetowej klientki zbudowaliśmy jej skuteczny system pozyskiwania klientów. 

projektantka wnętrz w eleganckim, gustownym wnętrzu pije herbatę
198

Liczba konwersji

6.98

kliknięć w reklamę

2.84

Współczynnik konwersji

Firma

Firma działająca w branży projektowania wnętrz

Zakres prac
  • Opracowanie taktyk i strategii kampanii
  • Przebudowa strpny internetowej
  • Opracowanie oferty
  • Konfiguracja i optymalizacja kampanii reklamowej w Google

Wyzwanie

Kllientka trafiła do nas z dosyć świeżo stworzoną stroną internetową. Witryna była zupełnie niewidoczna w sieci a także nie generowała żadnych interakcji z potencjalnymi klientami. Po jej analizie doszliśmy do wniosku, że samo skierowanie na nią ruchu to za mało. Aby inwestowanie w pozyskiwanie wyświetleń miało sens konieczne było przebudowanie strony. Problemy jakie wykryliśmy to: brak jakiejkolwiek ścieżki konwersji, nieprzemyślana przypadkowa struktura, przypadkowe treści, które nie są skoncentrowane na kliencie, brak jakichkolwiek narzędzi analitycznych, brak społecznego dowodu legitymizującego działania firmy. Ponadto strona nie spełniała wymogów prawnych, takich jak system informowania o cookies czy polityka prywatności. Brakowało także miejsc na zgody związane z przetwarzaniem danych. Twórca strony internetowej nie zadbał także o konfigurację systemów blokujących spam. 

Kierowanie płatnego ruchu na taką stronę stanowiłoby jałową inwestycję a ewentualna konwersja wynikałaby z przypadku. Konieczne było więc przebudowanie strony internetowej, dostosowanie jej do standardów prawnych, zaprojektowanie ścieżek konwersji, architektury treści oraz stworzenie nowej komunikacji. 

Rozwiązanie

Zanim skierowaliśmy ruch na stronę internetową klientki konieczne było stworzenie przestrzeni, która wykorzysta pozyskane odwiedziny. Z doświadczenia zdobytego przy okazji wcześniejszych współprac wiemy, że w branży projektowania wnętrz bardzo istotny jest czas reakcji. Dlatego musieliśmy mieć pewność, że nasza klientka będzie pierwszą projektantką z którą porozmawia lead. W tym celu konieczne było zbudowanie systemu, który w powtarzalny i intuicyjny sposób zachęci użytkowników strony do pozostawienia danych kontaktowych.

Celowość i funkcjonalność

Aby promowanie strony internetowej przynosiło rezultaty musieliśmy wspólnie z klientką zastanowić się jakiej czynności będziemy oczekiwać od osób przyciągniętych do strony reklamą. Cel strony internetowej powinien być kluczowym czynnikiem przy jej projektowaniu, w tym przypadku nie został on jednak określony. Dlatego konieczne było przerobienie strony tak, aby nadać jej funkcjonalności licujących z celem biznesowym naszej klientki. Ustaliliśmy, że osoby będące w procesie zakupowym w pierwszej kolejności pytają o ofertę.  Potrzebowaliśmy więc systemu, który pozwoli na pozyskiwanie danych kontaktowych od użytkowników zainteresowanych jej otrzymaniem. Umieściliśmy więc na stronie prosty formularz kontaktowy, składający się z trzech pól:

  • Imię
  • Adres e – mail
  • Numer telefonu

 

W tym konkretnym przypadku zrezygnowaliśmy jednak z automatyzacji procesu. Naszej klientce zależało, aby móc porozmawiać telefonicznie z każdą osobą, która pozostawi dane a następnie wysłać spersonalizowaną ofertę ręcznie. 

Oferta i treści

Aby cały system mógł działać sprawnie a potencjalni klienci nie musieli czekać na wycenę współpracy konieczne było przygotowanie wzoru oferty  pozwalajacego na szybkią i niemalże automatyczną personalizację. Wspólnie z klientką przygotowaliśmy szablon propozycji cenowej, który wystarczy wypełnić i przekazać leadowi.

Strona internetowa naszej klientki zdecydowanie potrzebowała też nowych treści. W celu ustalenia jakiego rodzaju teksty należy stworzyć wykonaliśmy analizę grupy docelowej firmy. Analiza składała się ze szczegółowego wywiadu, researchu czego szukają klienci w sieci oraz w jaki sposób mówią o promowanych usługach. Gdy już wiedzieliśmy co jest ważne dla użytkowników konieczne było opracowanie nowej struktury strony. Na podstawie opracowanej ścieżki konwersji oraz posiadanych informacji o tym jak kupują klienci oraz czego szukają w internecie przygotowaliśmy architekturę treści. Jej celem jest prowadzenie klienta przez ścieżkę konwersji.

Pozostało jedynie przygotować teksty, które są skoncentrowane na kliencie, jego potrzebach, wyzwaniach oraz korzyściach płynących z wyboru oferty naszej klientki. Warte podkreślenia jest też to, że odpowiednio napisane treści podnoszą jakość strony w ocenie Google co skutkuje niższymi stawkami za kliknięcie.

Jako wsparcie procesu decyzyjnego na stronie umieściliśmy również referencje od dotychczasowych klientów oraz poprawiliśmy formę prezentacji wykonanych projektów. Dzięki temu osoby zainteresowane ofertą wiedzą czego się spodziewać po współpracy z naszą klientką i chętniej wyrażają zainteresowanie ofertą.

Na końcu zadbaliśmy też o aspekty prawne, przygotowaliśmy dokument polityki prywatności oraz zadbaliśmy o obowiązek informacyjny o GDPR (cookies). Legalność dostarczanych przez nas rozwiązań jest bardzo istotna ale również pozytywnie wpływa na odbiór strony. Być może wyskakujące okienka z informacją o ciasteczkach nie są najlepsze dla UX ale dopełnienie tego obowiązku pozytywnie wpływa na zaufanie użytkowników. Każdy kto chce może dokładnie sprawdzić informacje kto i. wjaki sposób ma dostęp do jego danych.

 Konfiguracja kampanii

Kiedy strona internetowa spełniała nasze standardy oraz posiadała funkcje pozwalające na wyykorzystanie pozyskanego ruchu pozostało nam podłączyć narzędzia monitorujące efektywność kampanii. W tym celu skonfigurowaliśmy usługę Google Analytics. Zbierane dane stanowią podstawę do optymalizacji kampanii. Analityka od Google pozwala nam określać skuteczność kampanii, monitorować wartość ruchu pozyskiwanego z poszczególnych słów kluczowych. Wiemy ile odwiedzin zyskaliśmy oraz jak dużo interakcji przyniósł ruch. zdanego źródła. Możemy także mierzyć ile użytkownicy spędzają w danym miejscu na stronie.

Wspólnie z klientką  uznaliśmy, że aby mogła obsłużyć zapytania reklamy będą wyświetlane w woj Lubelskim w promieniu 30 km od siedziby jej firmy. Zdecydowaliśmy się także na użycie najlepiej dopasowanych fraz kluczowych, które z dużym prawdopodobieństwem trafią do osób zdecydowanych skorzystać z usług profesjonalnego projektanta. Ten krok pozwolił wykluczyć odwiedziny osób, które np. szukają wyłącznie inspiracji. Dzięki temu nasza klientka nie płaci za kliknięcia w reklame, które nigdy nie  będą zainteresowane jej usługami.

Podsumowanie 

Strona internetowa klientki początkowo nie generowała żadnych interakcji ani konwersji, borykając się z problemami takimi jak nieoptymalna struktura, brak ścieżek konwersji, oraz niedostosowanie do wymogów prawnych. Aby to zmienić, przeprowadziliśmy kompleksową przebudowę strony, wprowadzając m.in. formularz kontaktowy, optymalizując treści i dopracowując aspekty prawne.

Podczas trwania kampanii reklamowej, strona osiągnęła 6.98 tys. kliknięć przy współczynniku klikalności (CTR) na poziomie 16.47%, co przełożyło się na 198 konwersji. Taki wynik oznacza bardzo dobry współczynnik konwersji, osiągający 2.84%. Koszt jednej konwersji wyniósł 49.45 zł, co jest efektywną inwestycją, biorąc pod uwagę, że średnie zamówienie w branży klientki przekracza 11 tys. zł.

Czy podobne rozwiązania przyniosą korzyść Twojej firmie?

Być może szukasz pomysłu na marketing lub kampanię dla Twojej marki? A może potrzebujesz przebudować stronę internetową Twojego biznesu by zaczęła pozyskiwać klientów. Zapraszamy Cię do skorzystania z bezpłatnej konsultacji.